diumenge, 11 de gener del 2009

POEMEM

Jo poemo, tu poemes, ell/ella poema, nosaltres poemem, vosaltres poemeu i ells/elles poemen...Conjuguem, tots junts, el verb POEMAR


A la nostra escola estem treballant tot el relacionat amb la literatura infantil: poemes, endevinalles, traballengües......

Els alumnes de 4 anys de la clase de les granotes hem fet les nostres propis endevinalles.
Esteu preparats?? Algunes són prou dificils!!!!

A classe, la nostra mestra Vicky, ens a ensenyat que per a começar a dir una endevinalla hem de dir:
"Endevina, endevinalla si la saps calla!!!"

MARC:
" Sóc negre i groc.
puje pels arbres per a que
no me falte el menjar.
Qui sóc?"

ISMAEL CARRASCOSA:
"Vaig molt ràpid,
tinc 4 peus,
també 2 ulls
i te porta a tots els puestos.
Qui sóc?"


"És verd.
Té una llenguamolt llarga.
Viu en una xarca.
S'estira cap al cel i
menja mosquits.
Qué és?".

HUGO:
"Tinc ales i vole pel cel.
Qui sóc?"

"Va pel cel,
i pot volar,
té ales
i no les pot menejar.
Qués es?"


DAVID:
"Sóc blanc i negre,
i m'agrada el fred.
Qui sóc?"



DIEGO:
"El algo un poquet gran i xicotet,
que va pujant i baixant.
Té un palo que es té que muntar,
i es pot agarrar per a cantar.
Qué és?"


MARA:
"És una cosa negra i
un poquet oscura.
Qué és?"


Que serà, que serà????? Teniu temps per pensar les endevinalles. Poc a poc anirem posant les solucions. Podeu demanar pistes. Animeu-vos.